מסלולי טיול ביער להב | קיבוץ להב

החורף התחיל באופן רשמי, ואף על פי כן אנחנו עדיין זוכים למעט ימי שמש מדי פעם בפעם, כמו אתמול. אלו הימים הכי טובים לצאת ולטייל בהם, משום שלא חם מדי ולא קר מדי, ישנה התחלה של פריחת זנים מסוימים, ואפילו חלק מהנחלים בארץ מתחילים להתמלא.

אתר e ירוק, של הקרן הקיימת לישראל (קק"ל), מציין כמה מסלולי טיול נחמדים ביער להב, הצמוד לקיבוץ להב.

בין האטרקציות שתוכלו למצוא ביער ישנו מרכז ג'ו אלון – מרכז חינוכי ותיירותי להיכרות עם צפון הנגב. המרכז משמש מוזיאון ואתר היכרות עם המורשת הבדואית באזור, וניתן ללמוד שם על התרבות, תוך כדי אירוח במאהל בדואי אמיתי.

ליד קיבוץ להב נמצאת חורבת רימון ובה שרידי בית כנסת מפואר, המעידים על יישוב יהודי שהתקיים במקום בתקופה הביזנטית. באותו מקום עתיד לקום פרויקט של אחד מבני הקיבוץ. הפרויקט ינסה לתת מענה לבני נוער בסיכון על ידי טיפול בחקלאות ובבעלי חיים, ביניהם גם חזירים. 

ואם כבר פריחה של זנים מסוימים, זה בדיוק הזמן שבו תוכלו למצוא סמוך ליער ולקיבוץ ריכוזי פריחה של חלמונית גדולה, פרח צהוב יפהפה. בסוף ינואר ובתחילת פברואר האזור מתכסה כלניות, מה שנקרא "דרום אדום".

חברי קיבוץ להב מוסרים לכל עם ישראל: "צאו לטייל, תיהנו מהטבע ונצלו את האפשרות לראות אותו, אך אל תשכחו לנקות אחריכם ולשמור על סביבה נקייה. זה יועיל גם לנו, בני האדם, וגם לבעלי החיים שאיתנו".

נגישות